Praktyczne omówienie kryteriów wyboru firmy doradczej przez klienta w potrzebie
Podejście holistyczne w badaniu zaangażowania pracowników w pracę
Dlaczego firmy rzadko korzystają z pomocy zewnętrznych konsultantów biznesowych?
Czy coach, konsultant lub mentor może pomóc klientowi w sposób holistyczny?
Każdy kiedyś zetknął się z jakąś firmą konsultingową, coachem lub mentorem, część z nas w praktyce. Jak w każdej innej dziedzinie biznesu, są firmy lub niezależni konsultanci, których można uznać za prawdziwych ekspertów, jest sporo „średniaków” oraz sporo wręcz szarlatanów. W gronie ekspertów mamy przykłady wielkich międzynarodowych firm, które często są postrzegane, jako zbyt drogie dla firm o skali lokalnej/krajowej. Istnieje też grupa dobrych, lokalnych ekspertów (konsultantów, mentorów, coachów, trenerów), którzy na bazie swojej wiedzy i doświadczenia (często wyniesionego z korporacji) świadczą swoje usługi doradcze firmom.
Czy najlepsi menedżerowie potrzebują coacha, mentora albo konsultanta, aby poprawić swoje wyniki biznesowe?
Firmy wynajmują coachów, mentorów oraz konsultantów, kiedy chcą poprawić wyniki oraz przyspieszyć własny rozwój, ale też poradzić sobie z bieżącymi wyzwaniami. Coach to, w uproszczonej definicji osoba zadająca właściwe pytania, które pomagają klientowi znaleźć właściwe odpowiedzi. Doświadczony mentor pomaga w otwarciu drzwi, które już kiedyś ktoś otworzył, a konsultant znajduje rozwiązanie najróżniejszych problemów w firmie.